محل تبلیغات شما

برگزاری دوره ارتباطات موثر با تکنیک تحلیل رفتار متقابل»

در وزارت نیرو

 

 

دوره آموزشی ارتباطات موثر با تکنیک تحلیل رفتار متقابل برای تعدادی از کارکنان واحدهای تابعه وزارت نیرو (به مدت 32 ساعت) برگزار گردید. در بخش های ابتدائی دوره مذکور، ارتباطات و اثربخشی ارتباطات تعریف شده و اهمیت ارتباطات در موفقیت های فردی و سازمانی، مدل ارتباطی، موانع ارتباطات موثر، خطاهای ادراکی و.  تشریح شد.

در ادامه تکنیک تحلیل رفتار متقابل مطرح گردید و در طی جلسات مختلف با استفاده از تستهای مختلف ضمن تشریح موضوع شرکت کنندگان در کلاس به شناخت قابل توجهی از ویژگیهای شخصیتی خویش دست یافته و تمرینهایی جهت بهبود ارتباطات اجرا گردید. شایان ذکر است بخش اصلی  و اکثر زمان کلاس به موضوع تحلیل رفتار متقابل اختصاص داده شد.

همچنین در بخش پایانی کلاس به تکنیکهای پنجره جوهری، مهرتهای شنود موثر و شناخت ارتباطات غیر کلامی (زبان بدن)  نیز اشاره شده و تمرینهایی جهت تقویت مهارتهای ارتباطی اجرا شد. 

سر فصل مطالب دوره:

بخش اول: ارتباطات و اثربخش ارتباطات

–       ارتباطات چیست

–       ارتباطات اثربخش چیست و به چه عواملی بستگی دارد

–       موانع ارتباطات موثر

–       ادراک چیست و چه تاثیری بر ارتباطات دارد؟

–       خطاهای ادراکی چه چیزهایی هستند؟

–       شخصیت ، نگرش و یادگیری چه تاثیری بر ارتباطات دارند؟

 

بخش دوم: آشنایی باتحلیل رفتار متقابل یا تجزیه و تحلیل تعاملی (Transactional Analysis)

–       چگونگی شکل گیری شخصیت

–       شخصیت از نگاه تحلیل رفتار متقابل 

–       مبانی تحلیل رفتار متقابل (تجزیه و تحلیل تعاملی)

–       تاثیر تحلیل رفتار متقابل (تجزیه و تحلیل تعاملی) بر اثربخشی ارتباطات

–       کودک درون چیست

–       حالات من شخصیت (والد – بالغ – کودک)

–       مراودات بین حالات من

–       تمرین هائی برای بهبود ارتباطات

–       اختلال در شخصیت از دیدگاه تحلیل رفتار متقابل (تجزیه و تحلیل تعاملی)

–       نوازش ها و انواع آن

–       بازی های روانی

–       وضعیت زندگی

–       تحلیل زندگی نامه یا پیش نویس زندگی

 

بخش سوم: پنجره جو-هری

–       آشنایی با مبانی پنجره جوهری

–       ابعاد مختلف شخصیت (خود آشكار ، خود نهان ، خود كور ، خود نامكشوف)

–       ساز و كارهای موثر بر شناخت فرد و دیگران از همدیگر

–       خود گشودگی یا خودبازنمائی

–       مزایای خود بازنمایی

–       موانع خودبازنمائی

–       سطوح بهینه خودبازنمائی

–       تمرین ها (ارزیابی خودبازنمائی، عادت کردن به خود بازنمائی)

 

بخش چهارم: مهارتهای شنود موثر

–       شنود موثر چیست؟

–       گوش کردن واقعی و نمایشی

–       موانع گوش کردن

–       چهار گام برای گوش کردن موثر

–       مدل دریافت شنونده

–       سبكهای شنود (نتیجه ای، چرایی، فرا گردی)

–       سبکهای ارتباطی

 

بخش پنجم: ارتباطات غیرکلامی

–       اشاره ها و حركتها در هنگام سخن گفتن 

–       حالتهای چهره

–       شكلهای نگاه

–       حركتهای بدن

–       چگونگی قرار دادن بدن

–       چگونگی حمایت از پیام خود با حركتهای دست 

–       چگونگی استفاده از فضا و مكان در روابط متقابل شخصی

–       چگونگی حركت بدن در ارتباط با دیگران

بمناسبت روز معلم ...

به بهانه بهار، تغییر در باورها

برگزاری کارگاه آموزشی ارتباطات موثر با تکنیک تحلیل رفتار متقابل در سازمان تامین اجتماعی

ارتباطات ,تحلیل ,رفتار ,متقابل ,–       ,موثر ,تحلیل رفتار ,رفتار متقابل ,تجزیه و ,تحلیل تعاملی ,و تحلیل ,تحلیل رفتار متقابل ,تکنیک تحلیل رفتار ,رفتار متقابل تجزیه ,تحلیل تعاملی –      

مشخصات

آخرین مطالب این وبلاگ

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها

luemardekind روزانه نویسی پارسیان هاست Vivian's info سئو kaomalcaver temrebungti ثبت شرکت مسئولیت محدود - مشاوره ثبت شرکت javadnazarluu جملات زیبا/......